Samstag, 20. Oktober 2007

mitt sista projekt i trädgården i år

Jag har planterat något i alla fyra hörn runt mitt lilla växthus, för att jag tycker att den ser inte sååååå väldigt fint ut, så jag hoppas att det nån gång har växt ihop där lite så att den dölja lite växthuset, ger en naturlig skugga åt det hela och gör att det ser jätte fint ut. Så i ett hörn har jag planterat en klätter-ros som heter "Flammentanz" och i ett hörn hade jag köpt en namnlös klätterväxt som blev en "Ringklocka" och runt dom her 2 klätterplantorna har jag fixat var sitt lilla rabatt och begränsat det med stenar som ni ser. Så nu kan man ju ser rosorn lite, innan dess kunde man ju inte ser att det växte något som jag hade planterat, eller??? Jag tycker att det blev fint. I dom andra två hörn planterade jag en vild-vin och en klematis (som jag fick av en kompis), men eftersom jag har planterat allting i år, så har det inte blivit så mycket, förutom Ringklocka, men den är ju bara ettårig, så för nästa år måste jag hitta på något nytt... får ser vad det bli.

Keine Kommentare: