Mittwoch, 23. April 2008

Jordgubbsplantor

Jag har börjad att gräva i mitt jordgubbsland. Mycket jobb... men, det som är fakt, är att jag får över massor, och jag menar verkligen massor med jordgubbsplantor, det bli någ minst 1000 styck... alla plantor gör ju sina "skott" eller avläggare eller vad dom nu heter. I år kommer jag att klippa av dom, för det första behöver jag inte dom och för det andra tror jag att huvudplantan ger mycket av sin växtkraft in i dom nya skotten, annars skulle jag kanske får flera jordgubbar... Men om ni vill har några plantor kan ni få tag på dom. Jag har satt ut en annons på blocket
http://www.blocket.se/vi/16063815.htm
och så sälja jag på tradera
http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=886065&listtype=1
Har såld även förra året...
Ni ser här en väl rotat planta, sen min balkonlåda, som jag har fyllt med många blommor och vattna regelbunden. Sen en bild på mitt jordgubbsland, man ser ju inte ens vart raderna går, för att dom ska stå i rader. Visa bild sen när jag är klart.
Klicka på bilderna så bli dom större.

1 Kommentar:

Anonym hat gesagt…

Hi Johanna,

ich wollte gerade in deinem deutschen Blog kommentieren, aber das ging irgendwie nicht. Ich weiß nicht, was ich dort noch eingeben musste, verstehe ja kein Schwedisch ... *grins*

Jedenfalls wollte ich Folgendes schreiben:

Nett, die Familie. ;-)
Ob die Lavendelstecklinge angehen, interessiert mich auch. Bei mir hat das nämlich noch nie geklappt.

Tja, wenn man Pflaumen nach Schweden schicken könnte, würde ich dir bei der nächsten Riesenernte sicher gern welche schicken. Ich fürchte nur, dass die Portokosten höher wären als der eigentliche Pflaumenwert ... *lach*

Ich wünsch euch ein schönes Wochenende

Ulrike